Tutoring - wspólnota mistrza i ucznia

Jest metodą dydaktyczną edukacji spersonalizowanej, której zadaniem jest rozwijanie potencjału uczniów i studentów oraz ich wewnętrznej motywacji. Metodą rozwijającą talenty i zainteresowania uczniów/studentów, pomagającą odnaleźć im swoją ścieżkę rozwoju osobistego, społecznego, edukacyjnego czy naukowego.

To więcej niż przekazanie i weryfikacja wiedzy, to nauka samodzielnego myślenia, budowania opinii opartych na wiedzy i publicznej ich obrony.

Polega on na regularnych spotkaniach (tutorialach), w ramach których uczniowie/studenci samodzielnie przygotowują zadania, które są następnie omawiane z tutorem. Tutoriale to czas odkrywania wiedzy, planowania poszukiwań, snucia refleksji, odnajdywania połączeń między ideami i faktami, szukania praktycznych zastosowań naukowych odkryć.

Dla mnie osobiście tutoring to spotkanie które Jan Paweł II opisał jako proces wychowawczy. Spotkanie młodego, poszukującego człowieka z osobą znaczącą czyli świadomą swojej wychowawczej misji, która swoim życiem, taktem i wyczuciem pobudza innych do własnego rozwoju . Moim zdaniem w każdym takim spotkaniu następuje transfer wiedzy i wartości a przeżycie jakie się z nim wiąże motywuje nas do kolejnego spotkania. Zgadzam się ze słowami że tutoriale mają na celu rzucać wyzwanie zrozumieniu i przez to je poszerzać – Elżbieta Miterka

Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Chełmie zainicjowała proces wdrożenia tutoringu jako indywidualnej oferty skierowanej bezpośrednio do studentów. 

Liczba studentów objętych indywidualną formą wsparcia jest niestety ograniczona ilością Tutorów, jednak prowadzimy spotkania warsztatowe dla wszystkich zainteresowanych samodoskonaleniem i chcących w przyszłości uczestniczyć w tutorialach.

 

Wszystkich zainteresowanych studentów serdecznie zapraszamy do kontaktu osobistego, bądź drogą elektroniczną:

Mariusz Maciuk -
Elżbieta Miterka -
certyfikowani Tutorzy Collegium Wratislaviense